Am primit un mail din folclorul electronic şi nu rezist să nu îl postez – mai ales că e vorba despre oraşul copilăriei şi adolescenţei mele şi am nostalgii când aud vorbindu-se despre el (deşi ultima dată când l-am vizitat, cu ani de zile în urmă, mi-am dat seama că locurile dragi se păstrează mai mult în inimă decât în realitate). Ştiu că problema separaţiei etnice este serioasă şi poate deveni una gravă şi pentru noi dar trebuie să mai şi zâmbim din când în când :).

„Judetul Dolj şi-a declarat independenţa 

Autorităţile de la Craiova au transmis astăzi la ora 8:00 Parlamentului declaraţia prin care oltenii îşi declară unilateral independenţa. Printr-o mişcare total neaşteptată, oltenii separatişti din Dolj, inspiraţi de precedentul kosovar, şi-au declarat independenţa, cu sprijinul tacit al Burkinei Fasso, Guyanei Franceze şi Ţării Bascilor, deşi din Ţara Bascilor încă nu au primit confirmarea în scris, faxul bascilor fiind defect.

Reprezentantul Guvernului în teritoriu a fost capturat de forţele separatiste, aplicându-i-se o bătaie ruptă din rai sau din filmele cu Van Damme. Circa 4000 de olteni au invadat astăzi străzile noii capitale, Craiova, scandând sloganuri diverse, printre care: „Aruncă-mi, bă, damigeana  aia!” “Ia prazul, neamuleeeeee”, „Hai Craiova!”, “Jos Guvernul” şi „Unde fuseşi tu, Americo, până acum?!”

 Emblema statului este cel puţin ciudată 

Drapelul noului stat, Oltenia, este tricolor, cu doua prazuri încrucişate, simbolizând lupta pentru independenţă oltenilor, precum şi puterea economică a acestora. Imnul va fi celebrul cântec „Spune, spune, hoţ bătrân”, deosebit de popular printre hoţii de cai în perioada dintre cele doua războaie. Sediul Imprimeriei Naţionale din Craiova este deja în mâinile forţelor separatiste, care au început deja să tipărească noua monedă, denumită sugestiv „Francul”.

  UDMR susţine ca e un fapt normal 

„Valorile naţionale ale minorităţii olteneşti au dus astăzi la îndeplinirea dezideratului de veacuri în regiunea Ţinutul Oltenesc. Somăm autorităţile de la Bucureşti să recunoască de urgenţă noul stat, care beneficiază deja de o amplă recunoaştere internaţională”, a precizat pentru times.ro Marko Polo Bela.

 UE ar cam fi de acord 

Comisia Europeană a fost informată despre demersul separatist al oltenilor, membrii acesteia declarând: „E ceva de semnat? Daţi-le încoace, să le semnăm şi ăstora. De unde sunt? Din Balcani? Daţi la semnat, că ne prinde noaptea aici printre hârţoage!” după care au plecat la masă, lăsând România în aer.

 

 Vadim Tudor e contrariat 

„Recunosc că e o mişcare neasteptată a oltenilor, care mi-au transmis déjà ca Doljul e teritoriu pe care nu sunt decât români de o sută de ani şi că mă vor de urgenţă la Craiova la cârma ţării. Voi vedea în continuare ce părere au şi generalii mei şi voi lua o decizie. Mi s-a adus la cunoştinţă că există mari stocuri de medicamente în Craiova, deci e cu atât mai tentant!”

 

 Şi Oltul e în fierbere 

Cazanele de ţuică fierb de azi dimineaţă la capacitate maxima şi în Judeţul Olt, ai cărui locuitori susţin că Doljul le-a furat statul şi emblema naţională, ceea ce va duce posibil la un război intra-etnic. Ar mai fi, evident, şi problema zaibărului, care nu poate fi tranşată decât printr-o confruntare armată.

Ramânem în continuare cu ochii pe situaţie, asteptând şi comunicatul oficial al Guvernului, care probabil nu va recunoaşte independenţa noului stat.”

🙂

 

