În cadrul experimentului didactic „Intelligent Communication” îmi propun, între altele, să demonstrez cum funcţionează un blog ca instrument de comunicare internă. La un curs online de astă-iarnă cu studenţii de la Masterul de Comunicare în Afaceri s-a purtat o discuţie controversată, din care a reieşit că majoritatea nu întrevăd încă potenţialul de folosire al blogurilor (au fost considerate „inutile”, „personale”, „informale”, „pierdere de timp”). Pentru că s-au declanşat ca un fenomen social preponderent informal şi s-au extins ca o modă, foarte mulţi le văd ca pe un element exotic, ca pe un mijloc de exprimare personală şi atât. Aici spaţiul public românesc a rămas din nou în urma spaţiilor occidentale, pentru că la conferinţele cu invitaţi din spaţiul anglo-saxon se reia această temă: a devenit deja o necesitate ca managerul unei organizaţii să deţină un blog (blog profesional, evident). Blogul devine aşadar un instrument de imagine, de identitate organizaţională şi de comunicare internă.
Revenind la experimentul nostru, provocarea va fi destul de mare pentru că membrii „organizaţiei” noastre comunică destul de puternic prin reţelele informale şi deci este de aşteptat ca patologiile să se dezvolte nestingherite…cum s-a întâmplat şi săptămâna trecută, de altfel. Anyway, probabil că orice experiment trebuie să aibă nuanţe proprii! Începe să se scrie o istorie a experimentelor din Facultatea de Comunicare ….
Anunțuri