Conceptul cultural creative a fost introdus de sociologii americani pentru a desemna o categorie aparte prin diferenţiere de două categorii generice, modernii şi tradiţionalii. (Conceptul, extrem de interesant, a stat la originea unei cercetări finanţate printr-un grant CNCSIS acordat facultăţii noastre, grant care se încheie anul acesta). Autorii cărţii au publicat între altele şi un chestionar prin care oricine poate afla dacă se încadrează sau nu în categoria cultural creatives.

Te încadrezi în categoria cultural creatives dacă ai marca cel puţin zece din temele de mai jos:

1. iubeşti natura şi eşti îngrijorat de distrugerea ei;

2. eşti preocupat de viitorul planetei (încălzirea globală, suprapopularea, distrugerea pădurilor);

3. ai accepta să plăteşti mai multe taxe dacă ai şti sigur că banii ar folosi la stoparea unui fenomen nedorit care afectează pe toată lumea (de exemplu protecţia mediului);

4. dai o mare importanţă dezvoltării şi întreţinerii relaţiilor personale;

5. doreşti să ajuţi alţi oameni şi să îi faci să îşi actualizeze potenţialul;

6. ai face voluntariat pentru una sau mai multe cauze bune;

7. te preocupă dezvoltarea psihologică şi spirituală;

8. consideri spiritualitatea sau religia ca importante în viaţa ta dar eşti preocupat şi de moralitate în politică;

9. doreşti mai multă egalitate între bărbaţi şi femei, sau mai multe femei lider în afaceri şi politică;

10. eşti preocupat(ă) de violenţă şi de abuzul asupra femeilor şi copiilor;

11. doreşti ca statul să se preocupe mai mult de educaţie şi de bunăstarea copiilor, de reconstruirea unor comunităţi, şi de un viitor protejat ecologic;

12. nu eşti satisfăcut(ă) de ce oferă nici partidele de la putere nici cele din opoziţie şi ai dori o cale alternativă care nu este neapărat cea de mijloc;

13. tinzi să fii optimist(ă) cu privire la viitor şi nu te laşi influenţat(ă) de viziunea pesimistă şi blazată a mass-media;

14. doreşti să fii implicat(ă) în crearea unui climat mai bun în ţară;

15. urmăreşti impactul marilor companii: extindere, poluare, exploatarea forţei de muncă;

16. îţi controlezi bine fondurile proprii şi nu eşti îngrijorat(ă) de risipă;

17. respingi ostentaţia şi preocuparea excesivă pentru bogaţie şi bunuri de lux, şi nu le socoteşti indicatori ai succesului cuiva;

18. îţi plac oamenii interesanţi şi locurile exotice, şi îşi place să experimentezi şi să înveţi despre alte moduri de viaţă.

Anunțuri