Când văd afişele despre „Rebranding Romania” îmi vine să zâmbesc (dar 😦 nu 🙂 ).

Am impresia că strategiile de imagine care se proiectează la noi sunt desprinse de context şi de realitatea pe care vor să o reflecte. Se uită un amănunt esenţial, că imaginea nu se poate construi decât pe un fundament de încredere. Iar încrederea nu se construieşte prin indicatori economici, ci prin comunicare interpersonală (prin purtători de imagine credibili). Un om de afaceri american mi-a spus (la evenimentul recent despre care am vorbit): „Nu aş investi niciodată în Italia pentru că italienii pe care i-am cunoscut nu mi-au inspirat încredere”. (Simplu…) „Şi onestitatea este importantă”, a continuat el. „Am fost într-o companie italiană în care am cerut să văd regulamentul de funcţionare. Mi-au arătat: un regulament pentru fisc, unul pentru acţionari, unul pentru angajaţi…atunci care era valabil?! Onestitatea scade începând din Nordul Europei pe măsură ce te deplasezi spre Sud.” I-am răspuns că România este mai la nord decât Italia şi atunci stă mai bine la acest capitol 🙂 dar am avut impresia că nu era de acord….

