3 august 1984

(Vacanţa de vară, după clasa a VIIa. Bileţele dintr-o cameră în alta, între două colege de bancă)

Dragă ***

M-a întrebat Moxul dacă ştiu de ce nu ai venit la întâlnire. N-am ştiut ce să îi spun. Îmi pare bine că i-ai acordat prietenia. Ştiu că mori după el şi după încă cineva…Ce-ţi mai face Inocentul? Vă mai plimbaţi împreună? În toate oracolele la „De cine vă place?” tu răspunzi „De cei trei: FCM, Ino, şi Mox”. Hotărăşte-te: pe care din ei îl păstrezi? G.

Dragă G.,

Mă văd nevoită să te informez că te înşeli total în ceea ce îl priveşte pe Mox. Speram că după ziua lui Florin te-ai convins că nu va fi nici o prietenie. Monica ar trebui să fie geloasă pe tine şi nu pe mine. Cât despre Inocent, la fel. E simpatic şi ţin la el, dar ca la un coleg. Aşa că tu sau Camelia puteţi să faceţi cununia civilă cu el chiar mâine, că nu mi-ar păsa deloc! Şi n-ai observat, cap sec, la ziua lui Florin, cât de nesuferită îi sunt FCM-ului şi el mie? Nu am dansat cu el aproape deloc. Se vede că eşti în criză de micşuneală. ***

Deci recunoşti că ţii la Inocent! Am spus eu. Şi mai şi vezi lucrurile pe dos! Auzi, de cine să îmi placă! De Mox, care nu e bun de nimic. Auzi, „înalt, frumuşel, politicos”! Astea-s poveşti de adormit Monicele! Am înţeles că pe prim plan pentru tine tot Ino a rămas. Timid, drăguţ, simpatic, ce de calităţi! De ce nu te muţi atunci în banca din spatele lui, lângă Mariana? Îţi spun eu: nu vrei să îl laşi pe FCM să rămână singur cu mine. Te mai doare capul după el? G.

Inocentul poate să plece cu Camelia pe Lună! Şi pe mine să mă lăsaţi în pace cu toţi trei. FCM mai mult mă enervează decât îmi place; iar de Mox nu mi-ar place în ruptul capului. Dar tu şi Camelia inventaţi poveşti din astea pentru că mă ştiţi pe mine liberă de „iubire” şi vă simţiţi cu musca pe căciulă, îndrăgostitelor!! Apropo, dacă vrei să mă mut din bancă şi să te las singură cu FCM-ul, te las. FCM-ul e un fraier şi Inocentul la fel şi aşa vor rămâne toată viaţa. Toţi băieţii de la VIIC sunt nişte fraieri şi nişte nesuferiţi. ***

Ce-ai vrut să insinuezi în penultimul rând de jos? Am înţeles. Îţi place de blondul de la VIIA, că ăia nu sunt fraieri ca ăştia de la VIIC. G.

