Am început (doar e vacanţă!) partea mea de cercetare din proiectul Loredanei Ivan, Cultural creatives în spaţiul virtual. Iniţial am conceput-o ca pe o cercetare comparativă între bloguri personale şi bloguri profesionale (voiam să am un eşantion egal între cele două categorii). Presupunerea de plecare era că fenomenul ar fi mai vizibil în spaţiul virtual decât în spaţiul real, mediul virtual oferind mai multe posibilităţi pentru creativitate şi exprimare personală, în special pentru cei care se simt nereprezentaţi de curentele actuale din media şi din viaţa publică. Iar cultural creatives fac parte dintre aceştia din urmă… nu am trecut însă de prea multe bloguri, şi a devenit evidentă o departajare pe categorii profesionale. Fenomenul cultural creatives se manifestă într-adevăr în spaţiul virtual, însă diferenţele între categoriile de profesionişti sunt foarte mari. De exemplu, nu vom întâlni aproape deloc acest fenomen la profesioniştii din media (doar doi din ce am văzut până acum pot fi încadraţi în această categorie). La profesioniştii din publicitate, mai degrabă…la profesioniştii din marketing, încă nu mi-am format o opinie. Oricum cred că diferenţierea pe domenii va fi centrul de interes al cercetării mele. Fenomenul cultural creatives este foarte interesant pentru că poate constitui un nucleu al viitoarelor transformări culturale, la nivel mondial (pentru că modernii deja par să îşi fi epuizat potenţialul creativ).

(Este interesant într-o cercetare, indiferent de anvergura ei, sentimentul explorării…”descoperirea de drumuri”. Pleci la drum crezând că te vei plimba pe o anumită potecă dar se deschide o alta, care pare mai interesantă. Apoi o iei pe aceea şi uneori constaţi că e mai accidentată decât ai crezut…iar alteori constaţi că îţi lipseşte câte ceva din echipamentul de excursie. Oricum plăcerea de a descoperi aspecte pe care nu le-ai fi putut vedea „cu ochiul liber” este nealterată.)

