Vrând-nevrând, televizorul meu stă aproape o jumătate de zi deschis pe Jetix…şi mi-a atras atenţia o reclamă care probabil are ca public ţintă nu spectatorii obişnuiţi (a căror medie de vârstă are în jur de zece ani, probabil) ci cei involuntari, ca mine. Este o reclamă care are agenţia Ogilvy ca autor, oricine este cultural creative nu poate să nu o remarce…Este construită prin procedeul antitezei, între formulele simetrice „Cineva îţi cere ajutorul”…”Natura îţi cere ajutorul” are loc o schimbare ingenioasă de ton, de la imaginea şi tonul de la început (romantice, de idilă) la tonul şi imaginea de la final (întunecate, alerte).

Adesea m-am gândit şi eu, pe minunatele plaje româneşti pline de gunoaie, sau pe câte o stradă bucureşteană sufocată de deşeuri aruncate la întâmplare, sau în liniştea Branului, lângă pârâul al cărui susur e murdărit de resturile „grătarelor” patriotice ale turiştilor, că natura ne cere ajutorul…dacă ne-am gândi mai mult şi mai des la asta, poate că am şi reuşi să i-l acordăm.

