Sâmbătă, 27 octombrie 1984

Azi este ultima zi de practică la roşii, la Maglavit.

Miercuri a fost ziua cea mai reuşită, pentru că nu ne-a mai pus pe grupuri, ci să facem o normă la total. Aşa că ne strângeam în jurul unui coş de roşii pe jumătate plin şi pălăvrăgeam. Pe la 11 profii au văzut că nu am făcut mai nimic şi ne-au dat să facem câte două coşuri de fiecare până la pauza de prânz. În pauză ne-am jucat cu şopârlele şi guşterii prinşi de Scrieciu şi de Mihnea, şi am ascultat, aşezaţi lângă calea ferată, meciul Universitatea Craiova – Olimpyacos Pireu (Toată câmpia de copii a sărit în sus când a marcat Cârţu gol! S-a terminat cu 1-0 pentru noi). După-masă nu ne-au mai adus coşuri şi le-am umplut pe cele câteva care mai erau, apoi ne-am bătut cu gogonele. La întoarcere, în tren, s-a jucat „Sticluţa”.

ŞI joi a fost fain (am fost cu Ştirbu, nu cu dirigul), mai puţin dimineaţa, pentru că ne-au spus că nu luăm pauza de prânz până nu facem şase coşuri de fiecare. Eu am lucrat cu Cristina, şi la un moment dat ne-am certat cu Tăerel şi cu Lumânare, care luau roşii mai mari din rândul nostru ca să îşi facă norma mai repede. Ne chinuia teama că nu mai prindem apă de băut şi de spălat pe mâini din butoiul mare pe care îl aduc ei la prânz. Apă am apucat totuşi, însă din al doilea butoi pe care l-au adus, nu din primul. Ne-am mâncat sandvişurile, apoi Ştirbu ne-a pus să facem concursuri sportive (?): cros peste linia ferată (a câştigat Edy) apoi flotări, pentru băieţi (a ieşit tot Edy, cu 43 de flotări). Nu ştiu ce avea Ştirbu cu mine, că mă tot lua peste picior. Apoi ne-am gândit, cu Scrieciu şi cu Mihnea, să jucăm un whist, dar n-aveam cărţi. Când am făcut rost de cărţi de joc, s-a dat semnalul de plecare (drumul ăla groaznic! o oră de mers pe câmp până la halta Maglavit). Am stat şi în tren tot cu ei doi, cu Mihaela Negru şi cu Aida, şi am povestit o grămadă. A venit şi Gălbează la noi în compartiment, ca să se bage în seamă. Am jucat „Am murit” pe porunci cu ei, dar nu am vrut să joc „Sticluţa” pentru că mă enerva Gălbează.

Vineri a fost mai plictisitor, însă am reuşit să ne terminăm norma până la prânz, după care am stat degeaba pe câmp. Inocentul (Mihnea) avea temperatură, săracul. Toate fetele s-au repezit să aibă grijă de el, să îi dea aspirine şi apă şi să îl învelească în pulovere.

Noroc că a fost toată săptămâna atât de soare, cald şi frumos, nici nu îţi vine să crezi că este sfârşitul lui octombrie…

