Intru azi pe blogul Manei cu aşteptarea unui subiect interesant, precum cele din ultima vreme, şi găsesc o leapşă…pe teme de lectură. Cum nu se poate mai nimerit! Despre prietenele mele cele mai bune, cărţile…

Ce autor apare mai des în bibliotecă? Din ce carte ai mai multe exemplare?

S-ar putea să fie John Galsworthy (9 volume) dacă nu cumva este Balzac. Nu am cărţi în mai multe exemplare (dacă sunt, le fac cadou).

De ce personaj de ficţiune ai fost îndrăgostită în secret?

De cavalerii din romanele de capă şi spadă ( în clasele primare 🙂 ).

Ce carte ai citit cel mai des?

„Mândrie şi prejudecată” de Jane Austen, dar am un număr mare de recitiri şi la altele (Dostoievski, Thomas Hardy).

Care era cartea ta preferată la 10 ani?

„Cei trei muşchetari” de Dumas dar şi „Cocoşatul” de Paul Feval.

Care a fost cea mai proastă carte citită anul trecut?

Decodificarea Codului lui Da Vinci, de Carmen Harra.

Care a fost cea mai bună carte citită anul trecut?

Cele mai bune cărţi de specialitate:   Soluţionarea conflictelor şi creşterea performanţei, de G. Kohlrieser, şi Managementul performanţei, de A. Daniels.

Cine crezi că ar trebui să câştige premiul Nobel pentru literatură?

Am prea puţină informaţie ca să am o opinie…

Ce carte ţi-ar plăcea să vezi ecranizată?

Rareori ecranizările ajung la nivelul de complexitate al unei cărţi bune (de-a lungul timpului, am văzut doar câteva care merită reţinute: ecranizările după Shakespeare, Tess d’Urberville după T. Hardy, Zorba grecul după Kazantzakis ca realizări artistice de excepţie). Mi-aş dori mai multe ecranizări reuşite după Dostoievski…

Descrie visul cel mai straniu în care să fie inclus un scriitor, o carte sau un personaj literar?

Nu prea mai visez în ultima vreme…

Care este cartea cea mai puţin cultă pe care ai citit-o ca adult?

Nu înţeleg expresia. Există cărţi „uşoare” şi cărţi „grele”. Şi cărţile uşoare au rostul lor, dacă nu sunt stridente prin violenţă sau lipsă de bun simţ…

Care e cartea cea mai dificilă pe care ai citit-o?

Există cărţi pe care le citeşti (conţin o paradigmă, o viziune, o explicaţie sau o naraţiune) şi cărţi pe care le consulţi din când în când (colecţii de viziuni teoretice, de experimente, de date sau de aplicaţii), nu le citeşti continuu. Din ultima serie, cea mai recentă este Grupuri în organizaţii de P. Curşeu.

Preferi autorii francezi sau ruşi?

Dacă vorbim de literatură clasică şi modernă, şi unii şi alţii îmi plac.

Shakespeare, Milton sau Chaucer?

Shakespeare – dar am citit doar în facultate (ultimii doi mai puţin).

Ce te deranjează cel mai mult în activitatea de a citi?

Nu mă deranjează nimic…pot să citesc în orice condiţii.

Care este romanul tău favorit?

Fraţii Karamazov de Dostoievski. (Dar am mai multe favorite…)

Joci ceva?

Mă joc de-a viaţa, dar nu prea văd unde duce scenariul ăsta…

Povestiri scurte, schiţe?

Da, îmi plac (de exemplu, cele ruseşti clasice, sau proza scurtă sud-americană).

Non- ficţiune?

Se vede că da…

Ce scriitor este supraevaluat?

Paulo Coelho. Literatura sărăceşte cu aşa „valori”…

Ce carte ţi-ai lua pe o insulă pustie?

O Biblie ortodoxă.

Şi acum…ce citeşti?

Întrebări şi răspunsuri pentru obţinerea permisului auto :))

Dau leapşa mai departe Florinei şi Alexandrei.

