3  iunie 1979

Dragii mei,

Nu am reuşit să ajung acasă din cauza „ăstora” care nu au dat nici o învoire sâmbătă. Principalul motiv invocat a fost faptul că plutonul nostru intra duminică spre luni iarăşi în gardă şi nu erau oameni destui. Atunci când maiorul ne-a anunţat vestea asta, ne-a spus că duminica viitoare va da învoire generală. Rămâne totuşi o problemă, că sâmbăta viitoare suntem iarăşi în gardă şi nu ştiu cum ne vor da drumul.

Ăştia de aici se poartă în continuare mizerabil, acum zece zile ne-au făcut un control la valize ca să confişte hainele civile „interzise”. Eu am reuşit o manevră de „ascundere” a plasei după un copac (ne pusese să scoatem valizele pe alee). Din păcate, nu am salvat o bluză albastră şi geanta de voiaj, pe care au luat-o la magazie. Băieţii care ajutau la control ne-au spus că ni le dă la sfârşit, numai că la compania I lucrurile confiscate au fost arse (?!) în faţa pavilionului!! Aşa că…nu se ştie.

În caz că nu vin în următoarele două săptămâni, rămâne să veniţi voi, să îmi aduceţi hainele militare să le predau şi nişte haine civile cu care să plec de aici. Zvonurile despre data eliberării umblă mai rău ca muştele: cele mai multe indică perioada 25-30 iunie. Pentru orice eventualitate, vă dau lista lucrurilor pe care le mai am acasă: căciulă, mănuşi, vestă, cămaşă (fără guler). S-ar putea să mai fie şi o cămaşă de vară, eu am aici doar una – nu ştiu dacă am uitat-o acasă sau mi-a furat-o careva din valiză.

Ce mai face aia mică? Cred că nu ratează premiul întâi, nu?

De s-ar termina odată !!

S.

