(Prezint problema ca pe una de matematică.)

Un expert în comunicare instituţională are un buget limitat şi trei posibilităţi de intervenţie:

– să analizeze statisticile oficiale şi să aleagă în funcţie de acestea direcţiile de acţiune (opţiune care s-ar putea să însemne o eficienţă scăzută, de obicei patologiile sociale sunt prea dezvoltate pentru un buget limitat);

– să facă un sondaj de opinie reprezentativ pentru populaţia de referinţă, din care să reiasă problemele care îi deranjează cel mai mult pe cetăţeni, şi să acţioneze în consecinţă (însă rezultatul sondajului de opinie s-ar putea să fie o capcană, percepţia problemelor să fie diferită de ponderea lor reală);

– să realizeze o analiză media să vadă care sunt temele dominante stabilite de acestea şi cum s-ar putea încadra tematica proprie în ele, astfel încât să poată plasa mesajele sale (obiecţie: nu ştiu dacă agenda setting are relevanţă în acest caz);

Şi acum întrebarea: ce ar trebui sa facă expertul? Ce alternativă să aleagă?



		
Anunțuri