Am rămas datoare studenţilor de la master Resurse Umane cu un rezumat al prelegerii doamnei Nancy Sherman. Dar  cred că o să iasă un serial din asta, având în vedere că şi pe mine mă interesează subiectul 🙂

Deci, de la început. Ce calităţi trebuie să aibă un lider ca să fie considerat inteligent emoţional?…Cam multe (nouă la număr): vizionar,integru, dedicat, deschis, corect, creativ, asertiv (şi o observaţie bună: asertivitatea nu înseanmă agresivitate). Nu în ultimul rând, încă două trăsături: magnanimitatea ( capacitatea cuiva de a admite că şi alţii au dreptate sau cunoştinţe valoroase) şi umilinţa. Aceasta din urmă pare nejustificată, nemotivată. De fapt, este umilinţă în faţa echipei. Înseamnă acceptarea că mai multe minţi înseamnă mai mult decât una singură.

Să  ne translatăm puţin în universul organizaţional al acestei toamne şi să vedem: ce regăsim la managerii din Ro din toate aceste calităţi? Aproape nici una…dar să precizăm totuşi că întâlnim manageri devotaţi şi integri. Restul, tot ce ţine de imaginaţie şi de comunicare (creativitatea, deschiderea, asertivitatea) au nevoie să mai fie cultivate.

Anunțuri