(Acum când scriu, forumul este pe sfârşite…îl urmăresc în paralel în timp ce scriu. Nu poate fi considerat live blogging, nu ? Deşi transmisia este de o calitate atât de bună încât am impresia că sunt în sala pe  care am părăsit-o de curând 🙂 ).

Evenimentul este memorabil din  mai multe puncte de vedere. Mai întâi, nu este obişnuit să vezi bloggeri din atâtea ţări adunaţi la un loc.  Apoi, problemele tratate au fost complexe, de la bloguri ca instrument de marketing sau de promovare a imaginii de corporaţie  şi până la libertatea jurnalismului online şi viitorul blogosferelor. În continuare, am între(văzut) blogosfere atât de diferite, de parcă nu ar fi aparţinut aceleiaşi planete…În fine, că acest eveniment îndrăzneţ a fost organizat de o asociaţie studenţească, şi s-au descurcat admirabil.

Au fost şi minusuri: promovarea slabă a evenimentului şi folosirea lui insuficientă pentru promovarea imaginii României: unii dintre cei mai influenţi bloggeri din lume au fost la Bucureşti şi au scris despre forum, „în direct”. Dar poate mai erau şi alte posibilităţi de a folosi evenimentul, nu?

Să nu închei fără să observ reacţiile copilăreşti de pe unele bloguri (spuneam eu odată despre vârste diferite ale blogosferelor: ei bine, la acest forum au fost vizibile diferenţele). Am văzut obiecţii gen „de ce  Azerbaidjan are speakeri şi România nu are speakeri” sau „nu vin că nu am fost invitat”. Însă intrarea a fost liberă şi bloggerii puteau să participe şi să ia cuvântul. Fără invitaţie şi fără titlul de key speaker, ce să-i faci…

