Zilele acestea am reluat cercetarea legată de tipurile de bloguri, de acum doi ani. Ideea de a o relua era precizată vag, dar în faţa întrebărilor privind teme de lucrări/articole pentru anul acesta, a trebuit să iau decizii. Faptul că săptămânile următoare sunt aglomerate cu cursuri şi cu examene m-a făcut să încep să le pun în aplicare.

Deci: cercetarea a fost reluată în aproape aceleaşi condiţii, ca să se poată numi o cercetare de tip panel. Singura diferenţă a fost că eşantionul aleator a cuprins 300 de bloguri în loc de 270, ca să fie mai uşor la calculul final.

Înainte de a publica cifrele, câteva explicaţii despre clasificare. Eram gata să restructurez inventarul de categorii dacă s-ar fi dovedit necesar. Însă singurele modificări realizate au fost: includerea categoriei 6 (bloguri religioase) în categoria 3, pentru că nu se mai justifică drept categorie autonomă, şi schimbarea numelui la categoria 3 (bloguri de nişă în loc de bloguri hobby). Şi am mai făcut o completare: categoria 3 diversificându-se şi devenind importantă, am identificat şi măsurat şi aici subcategorii.

Rezultate:

1. Bloguri personale: 45%

(1a) narative: 2,6%; (1b) filosofie de viaţă: 5,3%; (1c) comentariu personal: 21,3%; (1d) comentariu de viaţă publică: 11%; (1e) utilitare: 4,6%.

2. Bloguri profesionale: 13,6%

3. Bloguri individuale de nişă: 27,3%

(3a) artă (pictură, poezie, literatură, design) 4%; (3b) loisir (muzică modernă, filme, culinare, sport, modă) 7,6%; (3c) idei (militante): 7,3%; (3d) umanitare (strângere de fonduri): 2%; (3e) religioase: 6,3%;

4. Bloguri colective de nişă: 6%

5. Bloguri de companie (corporate blogs) : 3%

6. Reviste online: 2%

7. Bloguri temporare: 3%.

Deci, veşti bune : blogosfera românească s-a maturizat şi s-a specializat. Interpretări suplimentare, data viitoare 🙂

Anunțuri