În week-end-ul acesta am completat cercetarea pe bloguri cu o nouă componentă, analiza primelor 100 de bloguri în Zelist. A fost mai greu de realizat încadrarea în categorii, din cauza diversităţii şi profilurilor puternice ale produselor.  A trebuit să formulez criterii suplimentare şi să precizez mai bine categoriile (criteriul identităţii asumate a autorului şi modul în care identitatea influenţează postările au fost în continuare cele mai importante).

Deci, cum arată clasificarea celor mai citite bloguri?

1. bloguri personale 42% (aici majoritare sunt categoriile 1c, comentariu personal: 28%; 1d, comentariu de viaţă publică: 10%)

2. bloguri profesionale 20%

3. bloguri individuale de nişă 18% (majoritatea sunt bloguri de divertisment, 3b: 13%)

4. bloguri colective de nişă 10%

5. reviste online 9%

Am mai observat că de fapt toate produsele sunt plasate destul de clar pe segmente de utilizatori, fie după vârstă, fie după nivel de instruire, fie după valori. Astfel încât blogurile din categoria 3 s-ar denumi mai degrabă „tematice” pentru că se plasează pe domenii clare.

Mai există şi bloguri cu profil dual (ex. personal plus un domeniu sau mai multe de interes)  pentru care am făcut şi analiză de detaliu, considerând temele dintr-o postare ca unitate de înregistrare (destul de greu aici :)).

Iar o capcană pentru orice analist poate fi confuzia între nuanţele informale ale stilului şi implicarea personală (acum exprimarea profesională a devenit friendly dar există în continuare delimitări faţă de sfera personală, cum este şi normal).

Anunțuri