Continuăm Gala cu un alt şef de promoţie. După ce a absolvit Ştiinţe Politice – Sociologie din SNSPA în 2008, Diana Simion a ales masteratul de Comunicare în Afaceri din cadrul Facultăţii de Comunicare, masterat  la finalul căruia are  media generală 10,00 (!). Mâine, ea îşi susţine dizertaţia pe o temă interesantă din sociologia sportului. Să îi ţinem pumnii!…

Dincolo de galeriile zgomotoase, mirajul investitorilor sau imperialismul brandurilor personale/de club, sportul oferă mai mult decât un teren fertil pentru recoltele de marketing sau spectacolul mediatic. Metafora organizaţională a echipei, înţeleasă sub aspectul ei sportiv, poate fi extinsă la nivelul conceptului general de dinamică a echipei, ca model explicativ pentru managementul performanţei grupurilor mici. Această tranzivitate a abordării este facilitată de profilul echipelor sportive şi de caracteristicile mediului competitiv în care evoluează. Studiul exploratoriu asupra dinamicii echipelor sportive, realizat pe parcursul ultimelor 15 luni, s-a transformat într-un bulgăre de zăpadă revelator, depăşind cu mult entuziasmul şi aştepările mele iniţiale şi deschizând noi perspective de abordare a acestei sfere tematice.

Un aspect interesant al metodei pe care am folosit-o se referă la limitele analizei la nivelul exclusiv de grup: efectul este similar unui proces de omogenizare mecanică a valorilor individuale, favorizând iluzia convergenţei. Pentru creşterea validităţii este importantă analiza dispersiei valorilor individuale şi a amplitudinii dintre valorile extreme. De exemplu, în cazul în care poziţiile extreme corespund persoanelor cu putere de influenţă sau putere de expertiză semnificativă la nivelul grupului,  nu mai trebuie urmată logica echivalenţei dintre ponderile indicilor individuali la nivelul grupului, pentru că rolul acestor persoane în evoluţia dinamicii echipei este decisiv. Sfera de influenţă personală şi rolurile din cadrul echipei determină existenţa unor diferenţe de coeficienţi în calcularea modului şi intensităţii de manifestare a fenomenelor de grup.

Diana Simion

Anunțuri