Semnalele din mediu spun că s-a epuizat spaţiul Galei Absolvenţilor de anul acesta (vor mai fi, sper,  şi alte ediţii începând cu 2011).

Cu voia cititorilor, închei Gala cu un invitat supriză: eu însămi :). Zilele acestea,  încercând să fac selecţia obişnuită de primăvară în teancurile de lucrări şi dosare din biroul meu improvizat, am dat peste lucrarea cu care am absolvit Masteratul de Comunicare şi Relaţii Publice (cel pe care îl coordonez acum) în urmă cu zece ani, în februarie 2000. Răsfoind lucrarea, am urmărit nu neapărat rigoarea ştiinţifică sau articularea ideilor: este o lucrare care reflectă din plin perioada romantică a Facultăţii de Comunicare, atmosfera aceea efervescentă şi creativă care prevesteşte conturarea unui proiect remarcabil, aşa cum este ea astăzi. Iată un fragment care prezintă iniţiativele promoţionale ale studenţilor de anul I în toamna anului 1999:

Studenţii au realizat o serie de afişe plasate pe zidurile exterioare ale clădirii prin care atrăgeau atenţia asupra avantajelor oferite de Facultatea de Comunicare. Acestea, realizate în stil poetico-umoristic, au constituit o verigă de comunicare cu candidaţii potenţiali, pentru că transmiteau mesaje uşor de reţinut şi foloseau expresii semnificative pentru vârsta lor: „De ce un an pe bară/Şi să pierzi încă o vară? Dă la două facultăţi/Să nu crezi că tu nu poţi/Dă şi la Comunicare/Pentru că e cea mai tare!”. Un alt afiş, cu titlul „Anunţ matrimonial”: „Facultate tânără, de stat, acreditată şi frumoasă, cu reale perspective de reuşită, caut tânăr absolvent de liceu, potent intelectual, iniţiat în filosofie, în vederea stabilirii unei legături serioase şi de lungă durată.”

Ideea afişelor a avut şi un efect pervers: înscrierea la admitere a căpătat aspectul unui minirăzboi între echipele  facultăţilor din SNSPA. Celelalte echipe comentau din „off” şi acuzau echipa studenţilor de la Comunicare de „concurenţă neloială” pentru că nu îşi imaginaseră că este posibil genul acesta de marketing pentru servicii educaţionale. Însă perspectiva de marketing este perfect legitimă: într-o societate în care se dezvoltă economia de piaţă, universităţile nu pot supravieţui decât promovându-şi oferta de educaţie. Dinamica şi dezvoltarea lor ulterioară depind în mare măsură de reuşita acţiunii de promovare.

Anunțuri