Nevoia de brand personal pare a fi situată de mulţi sub semnul întrebării. Este ca şi cum s-ar trage o linie invizibilă între viaţa profesională şi viaţa „privată”. Leii cu leii şi oile cu oile, gândesc unii. Dacă unele noţiuni au fost dezvoltate pentru viaţa profesională, acolo este teritoriul pe care acţionează. Însă viaţa postmodernă ne demonstrează că separările de acest gen nu mai folosesc la nimic. Ba mai mult, folosirea unor noţiuni dintr-un domeniu în altul se dovedeşte fructuoasă de multe ori (putem importa noţiuni din fizică în comunicare, de exemplu :)). Dar revenind la importarea de noţiuni din plan profesional în plan individual, cea mai bună demonstraţie a utilităţii brandului personal este efectul lui. Astfel, dacă cineva şi-a construit (în planul imediat, al rudelor şi cunoştinţelor) reputaţia de bun partener, probabil că nu va duce niciodată lipsă de oferte. Dacă este cunoscut ca persoană amuzantă şi care înviorează un cerc social, nu va duce lipsă de invitaţii şi ieşiri în lume. Şi aşa mai departe…brandurile sunt căutate pentru că modul în care funcţionează este anticipat şi cunoscut. Şi se cunoaşte nu numai „specializarea”, ci se aşteaptă şi un  nivel bun de performanţă. Totul este, în ambele planuri (profesional şi individual), consecvenţa. Un contraexemplu este cel al unor oameni de afaceri care se disipează în „n” domenii şi direcţii – astfel încât, deşi experienţa este interesantă şi palmaresul divers, nu se ştie cum „funcţionează” brandul şi care este misiunea lui. Alt contraexemplu poate fi dat din media (sau mai bine zis din planul social): am observat în treacăt cum personajele din „Fermier, caut nevastă” sau din alte reality show-uri cu aşa-zis happy-end încearcă să îşi „promoveze” brandul. Este într-adevăr nevoie de brand, în împrejurările acelea de concurenţă dură, însă de multe ori targetul este evaluat greşit. Am observat, cu amuzament, cum candidatele încearcă să-şi promoveze valoarea de întrebuinţare – când, de fapt, ar fi mai bine să recurgă la o strategie de marketing narativ  :)…

Anunțuri