(Update: Postarea a fost un experiment de actualizare prin i-Phone, de pe aeroportul Henri Coandă. Se pare că nu a reuşit decât parţial 🙂)

În această săptămână de căutări am văzut cât de mari sunt diferenţele între imaginea de ţară de la individ la individ. Despre destinaţia mea, unii au spus ca este o junglă, alţii că este un paradis. Dupa ce m-am întrebat de unde varietatea aceasta de calificări şi am cântărit starea fiecăruia, am înţeles ca de fapt relaţia oricui cu o ţară (inclusiv cu cea natală)  este relaţia internă pe care o are cu imaginea de sine în acea ţară.  Conflictul cuiva cu ţara natală este conflictul pe care îl are cu propriile fapte şi rezultate de viaţă până la un moment dat. Iar procesul de idealizare al imaginii unei ţări străine are loc prin proiecţia unei imagini de sine dezirabil. Locul unde mă aflu acum (destinaţia la care am ajuns între timp) este unul din cele mai bune proiecţii de acest tip. Fundamentul şi tipul de organizare încurajează pe oricine să-şi ridice stima de sine. Nu condiţiile materiale sunt principalul agent care face dintr-o ţară dezvoltată un El Dorado, ci mai mult şansa de autoactualizare pe care o oferă.

Dar mai vedem…deocamdată, experienţa, aşa cum au numit-o toţi din jurul meu, a început (nu fără aventuri, suportabile, desigur :)).

