Profesorii de la universitatea militară reiau des acest subiect, care pare la prima vedere să facă parte doar din domeniul lor. Pare natural ca un război informațional să dubleze un război real, ca strategie complementară. Dar pulsul întunecat și agitat al mediului înconjurător ne spune altceva. Războiul informațional a devenit o parte din realitatea cotidiană. Viața politică – segmentul cel mai devastat, în urma luptei pentru putere – a devenit un teatru de operațiuni în care media și social media sunt fronturi strategice. ”Comandanții” – jurnaliști și comunicatori – devin din ce în ce mai numeroși, iar soldații (voluntari și neștiutori, în cea mai mare parte) se înrolează spontan și participă cu frenezie la aruncat grenade pe teritoriul inamic (din când în când mai explodează câte o bombă: și ce explozie!…e atât de mult fum pe teren, încât nu e clar cine din ce tabără este…la fel ca în războaiele reale). Lipsa războaielor în sens fizic a făcut ca instinctele de tip yang să nu mai aibă nici o supapă de ieșire în afară de viața cotidiană. Nervoși, soldații bezmetici mai încep și câte o răzmeriță, de această dată în mediul de business. Ia să îl termin pe ăla de la compania X! Și așa, companiile s-au trezit cu un inamic nevăzut, consumatorul anonim din mediul online….Așa că, de acum încolo, vom asista cu adevărat la ascensiunea comunicării și a PR-ului 🙂

Anunțuri