…sau decât managementul reputației de brand. M-am convins, ieri la conferință, după alte câteva experiențe asemănătoare: PR-ul din mediul de business este format dintr-o parte CSR, o parte managementul crizelor și două părți de marketing. Cu alte cuvinte, PR-ul ca domeniu de sine stătător față de marketing este rar în România. Pot să îmi explic de ce se întâmplă asta: publicitatea și marketingul au prosperat mai mult, pentru că au fost  finanțate prioritar de companii și de piață. În mod evident, și multinaționalele vin cu o perspectivă de marketing; iar comunicarea integrată, care ar trebui să adune la un loc specialiști cu statut egal din ambele domenii, nu există decât ca etichetă. În rest, multe idei prezentate ca noi sunt concepte mai vechi din marketing, rebotezate.

Iar în rest, îmi mai pun câteva întrebări la care nu am cum să răspund deocamdată: există, pe undeva, cercetări și studii de caz românești de PR și comunicare organizațională?  Sau am fost printre puținii care le aveam și le-am ținut în arhivele din biroul meu de acasă, crezând că nu sunt destul de bune să poată fi prezentate sau publicate pe piața liberă? În cazul ăsta, am fost bogată și nu am știut….Știu ce trebuie făcut în continuare: conferințe de business  la care să fie prezentate cele mai bune lucrări de diplomă  🙂 ….

